duminică, 24 ianuarie 2016

Turnul de apă din Siofok (pe malul Lacului Balaton) – o minune!





Am lăsat special pentru finalul poveştilor de pe Lacul Balaton şi de pe malul său Perla Coroanei din Siofok, Ungaria – simbolul acestei localităţi.

La cei 45 de metri (înălţime) ai săi, veghează oraşul şi pe locuitorii lui din 1912.

Mă refer la Turnul de apă din Siofok, pe care l-am fotografiat chiar de la primul pas în staţiunea numărul unu de pe malul Lacului Balaton.







Fântâna de lângă Turn

Are în mijloc statuia lui István Széchenyi, conte de Szécheny (1791-1860). Acesta a fost un politician de seamă, scriitor şi economist – fiind creatorul Ungariei moderne, prin reformarea economiei, a transportului, a politicii externe și a sportului din această ţară.
István Széchenyi a fondat Academia Maghiară de Științe.

De asemenea, István Széchenyi a contribuit financiar la construcția Podului cu Lanțuri din Budapesta, ce leaga Buda de Pesta, peste Dunăre. Oficial, Podul cu lanţuri este numit Podul Széchenyi.



Mai multe despre oraşul Siofok şi despre Lacul Balaton găsiţi în materialele de mai jos:



Soarele a stat ascuns toată ziua de 27 iulie, a plouat de am zis că o să înec la propriu pe străzi şi în parcuri şi pe faleză – povestea e în al doilea articol de mai sus.
Într-un fel, ar fi fost chiar o zi banală dacă am fi încheiat-o cu nori şi o vizită de curtoazie până-n Turn şi-napoi. Apusul putea fi pus bine în cutiuţa cu „altă dată”.
Şi ce spuneam... soarele a stat ascuns toată ziua NUMAI ca să ne ofere spectacolul de acum!
Ia să vedeţi! Brusc şi dintr-o dată se înseninează şi avem în faţă fix imaginea asta (se aprinseseră deja „luminile de noapte” în Turn):


Trecem şi noi pragul, cu marile speranţe ale unui apus pe cinste – că doar de-aia am aşteptat atât să intru în Turn, când puteam să o fac bine-mersi de ieri, la primii paşi în Siofok.

Sunt amenajate scări, dar se merge NUMAI cu liftul.
Las’, că sunt recompensată cu cele câteva trepte până la intrarea propriu-zisă pe platforma ce oferă o panoramă completă, de 360 de grade.
Iar liftul e panoramic!


CUTREMUR?

„De ce ne mişcăm?”
Ion are senzaţia că e cutremur.
E doar platforma care te învârte uşor (iar la primul pas chiar ai senzaţia că se clatină ceva) şi care are aspect de navă spaţială.
Sunt mese cu scaune faţă în faţă, unde, dacă ai poftă, poţi servi (contra cost) o băuturică, ceva! La cafea mă refer. ☺ Sau, mă rog... fiecare după gusturi.

„Nava spaţială” este dotată şi cu panouri pe care sunt plasate imagini din diverse oraşe ale lumii, mai apropiate sau mai îndepărtate, precum şi distanţa ce separă Siofok de acestea; cam ca pe terasa Turnului cu Ceas din Sighişoara. Până la Bucureşti sunt 660 de kilometri – o nimica toată!



WOW! WOW! WOW!

Nu-ţi pune nimeni restricţie la turele cu platforma. Te dai cât vrei, pân’ te plictiseşti (dacă te plictiseşti vreodată!) ori până te dau ăştia afară cu măturiciul!
E totul pe tavă – de la Lacul Balaton la roată, de la labrintul clădirilor la fântâna de lângă Turn.

O cafea... ceva?! Nu mă-ntrerupeţi, servesc peisajul!
 
Ca un tablou










Din dreptul liftului cobori încă nişte trepte până la un balcon, pentru „panorama secundară”.



Ah, cerul!!!


Eu una, care sunt înnebunită după apusuri, vă recomand vizita la Turnul de apă în acest moment al zilei. E ceva mai... altceva.
☺ Pentru 200 de forinţi puteţi folosi binoclul instalat la balcon.








TARIFE şi program de vizitare Turnul de apă din Siofok

Taxa vizitare: 850 de forinţi (aproximativ 13 lei)/adult

Programul de vizitare a Turnului de apă din Siofok este:
*ora 9-24 (1 iunie – 30 septembrie), ZILNIC
*ora 10-17 marţi, miercuri, joi şi duminică; ora 10-21 vineri; ora 10-22 sâmbătă; lunea este ÎNCHIS – valabil de 1 octombrie până pe 21 mai.


 Baby-turnul


A venit noaptea...




☺ Alte imagini şi poveşti cu şi despre Turnul de apă din Siofok găsiţi pe site-ul oficial.


Din CONCEDIUL 2015 aţi mai putut citi:




Related Posts Plugin for

WordPress, Blogger...

4 comentarii:

  1. Mda. Rău destul că am deja pe listă 154237892 de locuri în care habar n-am când şi cum m-oi învrednici să ajung.Ma bagă-mi şi tu altele în cap! :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur doar atâtea locuri ţi-au rămas de vizitat? :) :) :) Eu am câte ai tu +10(0).
      Din păcate, avem doar o viaţă la dispoziţie... când sunt atâtea lucruri de descoperit în lumea asta (ca să nu mai vorbesc de România), atâtea cărţi de citit, atâtea filme de văzut... Offff!!!
      ...Dar mă bucur că îţi fac poftă (şi) de alte locuri frumoase!
      Ioana

      Ștergere