duminică, 19 ianuarie 2014

Cărţi 2013 - Topul meu. Biblioteca bloggerului român




Cărţi în aşteptare...

Prima dată m-am apucat de chestia asta cu cele mai cu serialele.
Aşa cum spuneam şi în articolul cu pricina, nu mă dau în vânt după topuri, pentru că fiecare creaţie de acelaşi tip (fie ea carte, film sau serial, în cazul meu) îţi atinge o coardă, nu aceeaşi mereu.
Important e să îţi rămână CEVA... ca să ai cu ce completa spaţiile din... top.

Fiind nouă în blogosferă, nu am intenţionat să iau la „puricat” cărţile din 2013. Mai ales că nu am apucat să scriu decât despre o singură carte în perioada de când am deschis porţile.

În anii trecuţi, nu treceau două săptămâni fără să bifez un volum de beletristică - nu înghit cărţile de auto-educare sau cum le-o mai zice.
Citesc în schimb (auto)biografii, căci mă interesează viaţa unor oameni interesanţi.

Ei... În 2013, m-am lăsat furată de filme şi seriale, de o tură-două-trei de alergare prin parc, iar cărţile au căzut într-un plan secundar. Plus munca... Am reuşit, totuşi, să strecor câte o carte printre. Seara, târziu în noapte şi - în fiecare zi lucrătoare - în metrou, în care îmi petrec circa 45 de minute.
Însă, în 2013, vizitele în librării (ce bine că există Cărtureşti-ul din centrul Bucureştiului!) şi la târgurile de carte au fost la fel de frecvente ca în anii precedenţi. Aşa că... am acumulat... pentru zile negre. Adică ploioase, noroase şi oricât de urât ar fi afară.

Zilele acestea, am dat, sărind din blog în blog, peste o idee care pe mine m-a atras din prima: Biblioteca bloggerului român, iniţiativă în care Chinezu îi îndeamnă pe bloggerii români să raporteze cărţile pe care le-au citit în anul de graţie 2013, din care să-şi extragă preferinţele.



Am fost surprinsă să descopăr câţi cititori există în ţărişoara asta... - nu de alta, dar în lumea mea, cititorii adevăraţi s-au ascuns bine de tot.
Sincer, am stat şi am citit comentariile tuturor celor care au postat până azi (le voi citi şi pe restul, până pe 31 ianuarie, când e termenul-limită) şi iar am fost surprinsă - de data aceasta, de DIVERSITATE. Era şi normal ca listele să fie diverse, ştiu. Dar am avut eu surprinderile mele...

Eu una citesc pentru a mă informa, în primul rând despre alte culturi şi civilizaţii. Pentru a ieşi din cotidian o scurtă-scurtă perioadă.
Dar nu caut cărţi fantastice, thrillere facile ori poveşti de dragoste fantasmagorice. Caut CEVA pe care simt că l-aş putea trăi la un moment dat sau pe care mi-aş dori să-l trăiesc. CEVA apropiat de realitate, însă nu de REALITATEA mea de acum. CEVA care ar putea exista în REALITATE.

Aşadar... după baterea asta de câmpi, iată TITLURILE DIN 2013 - repet, fără ierarhie:

Someday, Someday, Maybe  – Lauren Graham


Imperfecţioniştii Tom Rachman
☺ Nuanţe de cenuşiu – Jasper Fforde
☺ Ingredientele iubirii – Nicolas Barreau
☺ E cineva acolo? – Marian Keyes
☺ Vacanţa lui Rachel – Marian Keyes
☺ Marele Gatsby – F. Scott Fitzgerald
☺ Jocul îngerului – Carlos Ruiz Zafon (în concediu)
☺ Prizonierul cerului – Carlos Ruiz Zafon
☺ 1Q84 (volumul III) – Haruki Murakami
☺ Ghandi – Jose Freches
☺ Îngerul luptător – Pearl S. Buck
☺ Libertate – Jonathan Franzen





☺ La răsărit de Eden – John Steinbeck,  
ediţia din 1995, recitită

☺ Atlasul norilor – David Mitchell
☺ Teatru – Tennessee Williams
☺ Începem coborârea – James Meek
☺ Tentaţia – Douglas Kennedy
Un roman legat de televiziune şi de lumea serialelor şi a scenariştilor. Nu e cea mai bună carte a autorului, însă a fost aproape de o lume pe care o „frecventez”. Asta nu înseamnă că „Tentaţia” se apropie de chick-lit. Douglas Kennedy e unul dintre autorii mei preferaţi, fiindcă „vorbeşte” în primul rând (serios) despre relaţii - de familie, femeie-bărbat.  Douglas Kennedy abordează şi teme ca depresia post-natală, „vânătoarea de vrăjitoare” din America anilor 50.
☺ A treisprezecea poveste – Diane Setterfield
☺ Văduvă pentru un an – John Irving (lectură terminată la începutul lui 2014 - vreo 50 de pagini din aproape 600)
☺ ...Să ucizi o pasăre cântătoare – Harper Lee
☺ Strania călătorie a domnului Daldry – Marc Levy
☺ Drumul spre IerusalimGenevieve Duboscq
          O femeie face o promisiune în faţa lui Dumnezeu: în cazul în care copilul ei va supravieţui, ea va face o călătorie, pe jos, până la Ierusalim. Femeia, autoarea, are probleme la ambele picioare, în urma celui de-al doilea război mondial. Iar bătălia este cruntă. Pe drum, Genevieve primeşte tot felul de ajutoare. TOTUL e o LUPTĂ şi o lecţie de VOINŢĂ.

+ Seria „50 de vicii/umbre” a lui E.L. James - de CURIOZITATE.
Ştiu că e un rabat de la calitate; dar aşa sunt eu, curioasă... Şi nu, n-o să comentez pe seama acestui bestseller nemaivăzut, care va avea trei filme ataşate, care vor avea un box office la fel de nemaivăzut.


Din păcate, am pierdut totalul cărţilor pe 2013 - nu pot să dau un număr exact, fiindcă volumle mele sunt răspândite în două case - a mea şi a mamei -, în mai multe locuri decât vă puteţi imagina.
*Titlurile de mai sus sunt din... amintiri - câteva (nu mai mult de trei... cred...) s-ar putea să fie de pe la sfârşitul lui 2012.
Nu m-am sonat, doar că nu am ţinut o evidenţă exactă.


Related Posts Plugin for 

WordPress, Blogger...

4 comentarii:

  1. aoleuuuuuuuuu, ai citit ceva:) as vrea sa-mi pui daca ti-au placut: Imperfecţioniştii – Tom Rachman, A treisprezecea poveste – Diane Setterfield si Atlasul norilor - David Mitchell. sunt tentata sa le cumpar (pe prima si pe atreia, a doua o am deja) si vreau parerea ta. multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am citit mult, din pacate. M-am „dedat" la seriale si filme si am sarit peste partea literara. Imperfectionistii - da, placut (e o colectie de povestiri cu legatura intre ele, cu personaje care lucreaza in redactia unui ziar), A treisprezecea poveste e captivanta, Atlasul norilor are o parte mai greoaie - prin limbaj, la mijloc, dar nu a fost rea. Merge la fix in completare cu filmul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ai cateva titluri interesante aici, poate scrii ceva despre ele.

    RăspundețiȘtergere
  4. Încerc, în limita timpului disponibil, să scriu cât mai mult despre cărţi. Dacă oi face chestia asta şi la anu', cu înşiratul cărţilor citite, promit că voi scrie şi câteva cuvinte despre cele care nu au apucat să prindă un articol special aici.
    Două dintre cărţile de mai sus au recenzii pe blog, Imperfecţioniştii http://la-povestile-mele.blogspot.ro/2014/01/imperfectionistii-tom-rachman-putin.html, respectiv Someday Someday Maybe http://la-povestile-mele.blogspot.ro/2013/12/someday-someday-maybe-succesul-ca.html.
    P.S. Când am scris articolul de mai sus, aveam abia două luni de la lansarea proiectului „Poveştile mele"...

    RăspundețiȘtergere